Ekoškole

Što su Ekoškole? Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih škola. Jasno određuje i usmijerava način na koji se nastavni sadržaji o zaštiti okoliš, koji su dio redovnog nastavnog plana i programa, primjenjuju u svakodnevnom životu škole. Cilj: Ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno obrazovnog sustava i svakodnevni život djece i djelatnika vrtića. Zadaća nam je odgojiti mlade generacije osjetljive na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.Zeleno se misli Ciljevi zaštite okoliša u programu Ekoškole:
  • organizirati akcije s ciljem promicanja životnih i radnih uvjeta
  • zaštiti prirodu i očuvati prirodne izvore
  • upoznati i štiti biološku raznolikost ekosustava
  • poticati i osmišljavati rad u okolišu
  • nastojati ispraviti štete počinjene u okolišu
  • upozoravati javnost o problematici okoliša
  • osigurati uvijete za trajno i pravodobno informiranje javnosti i sudjelovanje u svim predviđenim aktivnostima
 7 koraka do statusa Ekoškole:
  1. Eko odbor
  2. Ocjena stanja okoliša
  3. Plan djelovanja Ekoškole
  4. Praćenje stanja i ocjenjivanje
  5. Rad prema nastavnom planu i programu
  6. Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija
  7. Eko kodeks i himna
PROJEKTI KOJE PROVODIMO U SKLOPU PROGRAMA EKOŠKOLA: "MI JEDEMO ODGOVORNO"rt sg nnn hf ad
  • provedba aktivnosti-fleksibilnost aktivnosti na temelju interesa i inicijative djece
  • promatranje čovjekovih motiva ponašanja prema biljkama i životinjama
  • upoznavanje djece s prirodnim okruženjem i uzročno-posljedičnim odnosima
  • poticanje različitih aspekata djetetova razvoja kroz aktivnosti te razvijanje poželjnih navika
Naše aktivnosti smo osmišljavali na način da smo promatrali djecu i njihovu znatiželju. Odlučili smo da ćemo slagati aktivnosti koje će uz druge komponente rada ojačati kompetencije djece. Ciljevi su nam se bazirali na temelju interesa i inicijative djece. Kroz razne male izlete kod lokalnih gospodarstava radili smo na razvoju kulturne svijesti i izražavanja. Na taj način ojačali smo suradnju sa lokalnom zajednicom i upoznali smo lokalnu hranu iz prve ruke.Djeca su promatrala životni ciklus biljke od sjemenke do ploda te su razvijali pozitivan stav prema okolišu. PLANIRANE AKTIVNOSTI:
  1. Prikupljanje povrća iz vrta - Djeca samostalno prikupljaju povrće iz vrta, te ga skladište. Upoznavanje sa plodom koji smo sami posadili. Edukacija djece o plodovima u kolovozu i rujnu.IMG-f08795eea91d07efe63e38f31b1a95dd-V IMG-dbc9c856ebde22699dc9ab792ed550ff-V IMG-30e501e460747ca588d69cb10beda516-V prikupljanje povrća iz vrta IMG-589a56b847e2419c76c976f341b7fcc2-V
  2. Vrtne radosti - Čišćenje vrta. Upoznavanje vrta u svim fazama. Timski rad.
  3. Banka sjemenki - Djeca izrađuju banku sjemenki, sakupljaju sjemenke. Prikupljanje sjemenki iz vrtićkog vrta, čuvanje sjemenki tijekom zime, ponovno upotrebljavanje istih sjemenki u proljeće kako bi dobili novi plod.
  4. Crtanje sjemenki - Promatranje ploda i presjeka ploda, crtanje i slikanje. Djeca promatraju konzistenciju ploda, unutrašnjost i boju ploda, te crtaju ono što vide.
      IMG-2552037b405c6dc1d5a1756c4349f933-V           5. Posjet OPG Pavica Podkolabović - Upoznavanje sa sortama, plastenicima, navodnjavanjem, gnojivom i sl. Prikazati i educirati djecu o velikom uzgoju i svim potrebnim elementima za uzgoj. IMG_20171027_094955 IMG_20171027_103212       IMG_20171027_101507            
  AKTIVNOSTI PROJEKTA "MI JEDEMO ODGOVORNO"
  • osim planiranih aktivnosti koje smo naveli u prethodnom tekstu napravili smo i mnoge druge aktivnosti
  1. POSJET TRŽNICI. Djeca su se upoznala sa lokalnim i domaćim proizvodima te su nakon posjeta plastenicima u OPD Podkolabović imali priliku vidjeti iste kako na tržnici prodaju uzgojeno povrće.
2. PRIPREMA LOKALNIH DOMAĆIH PEKARSKIH PROIZVODA. Radionica u suradnji sa roditeljima, djeca su aktivno sudjelovala u cjelokupnom procesu izrade domaćih pekarskih proizvoda. 3. PRIČA O KESTENU. Vrtić je posjetio naš lokalni kestenjar. Djeca su prisustvovala običaju pečenja kestena te su mogli uživati i u njegovom okusu. 4. KOMPOSTER. Djeca svakodnevno odlažu u postojeći vrtićki komposter ostatke hrane biljnog porijekla, a ponajviše ostatke voćne užine. 5. NAŠ ZDRAVI OBROK. Samostalno pripremamo svoj zdravi obrok te uživamo u izradi i kušanju raznolikih okusa. 6. PROJEKTNI DAN. Predviđen za ožujak.